Vår kundeservice er stengt fra 24/9-1/10 grunnet konferanse. Bestilinger kommer til å bli sendt, men vi kommer ikke til å kontakte dere ved kjøp. Mail vil bli besvart når vi er tilbake igjen under uke 40.


Betingelser & vilkår

Betingelser & vilkår

 
Generelt

Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer fra North Trampoline til kunder. Bestilling og ordrebekreftelse komplementerer et samlet avtalegrunnlag for kjøpet av varen. Ved tilpassede anledninger i forbindelse med salg til bedrifter er kjøpsloven gjeldene og gir ingen bedre rettigheter enn det som framstilles i kjøpslovens regelverk.
 
Support og tilgjengelighet
North Trampoline gjør sitt beste for å besvare alle spørsmål og henvendelser fra kunder angående kjøp og bestillinger på vår e-post innen 48 timer på hverdager fra det tidspunktet din mail ble mottatt. Vanligvis får man respons mye raskere enn 48 timer.
 
Garanti
Samtlige varer i vårt sortiment omfattes av minst 1 års garanti mot feil i henhold til produksjon og utvikling fra fabrikk/produsent/leverandør, om ingenting annet opplyses i forbindelse med kjøpet. Kjøperen har aldri større rettigheter i forhold til  North Trampoline enn hva North Trampoline selv har mot respektive produsenter. Garantiene våre er kun gyldige i Norge. Les mer om våre garantier her.
 
Reklamasjon
Forbrukere må i forbindelse med reklamasjoner gi informasjon til  North Trampoline angående eventuelle feil med varen innen rimelig tid etter at det ble oppdaget av forbrukeren. I forbindelse med reklamasjoner har kunden rett til å få dekket eventuelle fraktkostnader, feil eller mangler.
 
Ved eventuelle reklamasjoner etter at garantitiden er utløpt må kjøperen bevise at feilen eller mangelen med gitt produkt allerede fantes ved leveranse av varen. Forbrukerkjøpsloven og andre tilpassede lover gir deg som kunde visse rettigheter, normalt opptil 2 år ved slike tilfeller. Mer informasjon om denne loven finner du på Forbrukerrådets hjemmeside: http://www.forbrukerradet.no/
Mer informasjon fra Forbrukerrådet om grunner til å klage finner du her: Grunn til å klage?
Mer informasjon fra Forbrukerrådet om hvordan man klager finner du her: Slik klager du
 
Bedrifter er også forpliktet til å opplyse om eventuelle reklamasjoner innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. Det er ved reklamasjon etter garantitidens utløp at kjøperen skal bevise at feilen eller mangelen med varen allerede var aktuell ved leveranse av varen. Som firma er din rett for å reklamere på eventuelle feil kun gyldig for produkter som er beregnet for kommersiell bruk.
Ved anledning av en eventuell tvist følger North Trampoline forbrukertvistutvalget's beslutninger.
Våret lager i Oslo, Sofiemyr kan dessverre ikke behandle saker angående reklamasjoner. Reklamasjoner henvises alltid til North Trampolines kundeservice per telefon eller mail for videre hjelp og behandling av slike saker.
 
Ved tilfeller av reklamasjon ber vi deg som kunde vennligst ta kontakt med oss på følgende måter:
 
Telefonnummer: 21 95 92 28
E-post: www.northtrampoline.no

 
Adresse:
North Trampoline
c/o NTEX
Fløisbonnveien 2-4
1412 Sofiemyr
  
Angrerett og retur
North Trampoline følger Distansekjøpsloven (Forbrukerkjøpsloven for handel via internett) noe som tilsvarer 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen. Ved bruk av angreretten skal varen returneres i original forpakning. Kunden har rett til å undersøke og teste produktene innen den sendes tilbake. Om produktene anvendes på en uansvarlig måte i forhold til det som er nødvendig for å gi grunnleggende forståelse av produktenes funksjon eller egenskaper, så skal kunden selv stå for kostnadene av eventuell nedsatt verdi som er påført varen under kundens varetekt. Om varen(e) tilsendes oss i forsvarlig tilstand tilbakebetales det totale beløpet for original bestilling etter at varen har blitt sjekket av vårt personale. Om du ønsker å bytte varen til en annen modell ved retur skjer dette etter at vi mottar returnert vare til lageret. For å iverksette prosessen med å angre eller returnere et kjøp må man fylle ut informasjonen som kreves i vårt skjema for å angre på et kjøp eller returnere en vare.
- Mer om angrerett kan du lese om på Forbrukerrådet hjemmeside: Angrer du på et kjøp?
- Her finner du vårt skjema for å angre på et kjøp eller returnere en vare.
 
Det er mulig å levere produktet selv direkte til vårt lager i Oslo eller i Stavanger, eller å arrangere frakten med et utenforstående fraktselskap. Kunden må selv betale fraktkostnadene ved retur. North Trampoline hjelper deg gjerne å arrangere frakten ved retur hvis dette er ønskelig.
>>> Her finner du angre og retur-skjema
 
 
Dette gjør du for å returnere din vare eller angre ditt kjøp:
 
1. Fyll ut angre og retur-skjemaet vårt for å angre ditt kjøp eller returnere din vare. Der finner du en beskrivelse av informasjonen vi trenger for å registrere ønsket retur, samt hvordan du eventuelt får din nye vare, eller alternativt hvordan du får tilbakebetalt pengene for kjøpet av returnert produkt. Kontakt vår kundeservice ved eventuelle spørsmål angående dette.
 
2. Pakk ned produktene du ønsker å returnere i original forpakning og send dette til vårt lager i Oslo. Send dette til: North Trampoline, C/O NTEX, Fløisbonnveien 2-4, 1412 Sofiemyr.
 
3. Ved retur av større produkter som ikke kan sendes per post og som krever frakt ved hjelp av transportbyrå, hjelper vi deg gjerne med å arrangere frakt av retur. Som kunde er du selv ansvarlig for fraktkostnadene ved retur. Om du ønsker arrangert frakt av oss i North Trampoline opplyser vi om at prisene er varierende i forhold til hvor i landet varen skal fraktes. Kontakt oss på telefon eller mail for avtale frakt av retur.
 
4. Når vi har mottatt tilbakesendt produkt betaler vi deg tilbake for produktet/produktene du har returnert til oss. Dette gjelder også fraktkostnadene om du returnerer alle produktene oppgitt i den originale ordrebekreftelsen.
 
Listen nedenfor viser prisene for returfrakt arrangert av North Trampoline  inkluderer MVA.
 
Postnummer:           Fraktkostnad:
0000 – 2299      =        600,-
2299 – 3999      =        800,-
4000 – 7499      =       1200,-
7500 – 7999      =       1400,-
8000 – 9999      =       1800,-
 
Ved eventuelle tilfeller der noe savnes i leveransen eller at noe skulle være defekt ved leveranse, så står North Trampoline til ansvar for komplementere eller erstatte kunden så fort vi har gjeldene reservedeler tilgjengelig på lageret.
Angreretten gjelder ikke for bedrifter.
 
Tilbakebetaling
Som kunde har du rett til å få pengene tilbake ved bruk av angreretten eller om du hever kjøpet. Dette tilbakebetales i løpet av 14 dager fra dem dagen North Trampoline har mottatt dine returnerte produkter.
 

Personalia og personvern

Når du besøker Northtrampoline.no samler vi informasjon om alle besøk på vår webside. Vi bruker denne informasjonen til å forbedre din brukeropplevelse, vurdere bruken av de individuelle elementene på Northtrampoline.no, samt for å støtte vår videre markedsføring.

Her kan du lese om hvilken informasjon vi samler inn, hvordan vi behandler denne informasjonen, hva vi gjør med den, hvem som har tilgang til den og hvordan du kan kontakte oss angående vår cookie- og sikkerhets-policy.

Innsamlingen av kundenes personlige opplysninger på Northtrampoline.no skjer innom rammen for gjeldene lovgivning og EU's allmenne lovgivning om vern om person-opplysninger; GDPR (General Data Protection Regulation).

For å skape en bedre opplevelse for deg bruker vi dette i sammenheng med ulike analyse-verktøy som Google Analytics, som hjelper oss å samle inn statistikk om hvordan Hoppeeksperten.no brukes av besøkende.

Vi samarbeider med Klarna og anvender oss av tjenesten Klarna Checkout. Når du godkjenner våre kjøpsvillkår godkjenner du også vilkårene av Klarna Checkout.

Informasjon som lagres brukes kun for å kunne oppfylle vår relasjon og oppfølging av deg som vår kunde. Vi selger ingen opplysninger videre til en tredje part.

 

Northtrampoline.no samler inn opplysninger fra brukere gjennom fem kilder:

  • Gjennom cookies når du besøker våre websider, f.eks IP-adresse, land, besøkte sider, kategorier og varemerker du har sett på, interaksjon/klikk og søk.
  • Gjennom kjøp, f.eks demografiske opplysninger, mail-adresser, betalingsinformasjon, varer, totalsum på bestillingen, rabattnivå, varemerket og frekvenser. Samt transaksjons-mail, f.eks bekreftelse om bestilling, leveranse eller tilbakebetalinger.
  • Gjennom anvender-bruk og engasjement i sendte beskjeder (mail, SMS, post eller telefon). F.eks åpningsfrekvens, klikkfrekvens og den tid du har brukt på å lese mail, senderdomen og hvilken e-post klient som brukes.
  • Gjennom anvendelse som etterlater opplysninger om seg selv (f.eks om man legger til et favoritt-merke eller informasjon til sin kundeprofil).
  • Gjennom kredittprøving via en bedømmelse-bedrift som tredje part.
     

Formålet med å samle inn data er til fordel for disse ulike områdene:

  • Forpliktelser.
    Å oppfylle våre forpliktelser ovenfor deg som kunde eller bruk av våres service – som kjøp, fakturering, kundeservice.
     
  • Kundeservice.
    For å kunne håndtere kundeservice via e-mail, chat eller telefon og administrere frakt og levering. For å besvare spørsmål vedrørende din bestilling eller tidligere bestillinger, rette feil og guide våre kunder.
     
  • Markedsføring.
    Å vise inspirasjon, produkttilbud/tjenester og personlige anbefalinger via web, email, sms, mail, telefon eller tredjepartsannonsering.
     
  • Bedrageri og risiko.
    For å forhindre bedrageri og risikovurdering.
     
  • Lovgivning.
    Å overholde gjeldene regelverk og lovgivning.

 

Tidsperiode for lagring av opplysninger.

Vi kommer å lagre dine personlige opplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle målene som beskrives i disse vilkårene, så vidt ikke en lengre lagringstid kreves eller tillates i henhold til loven, av lovlige, skatte- eller hensynsmessige anledninger, eller for annet legitimt og lovlig bedriftsmål.

 

Objektive mål Periode

Markedsføringsmål for Northtrampoline.no Tre år etter din seneste aktivitet, f.eks. kjøp,  engasjement i kommunikasjon eller besøk på våre webbsider. Så lenge du har gitt et markedsføringssamtykke (mail, SMS, telefon etc.) og så lenge som vi har ditt samtykke.
Kjøps- og bestillingshistorikk og forpliktelser for å fullføre bestillinger på Northtrampoline.no  Ti år (grunnet at vi har produkter med garantier opp til 10 år) eller så lenge som vi står til ansvar for å kunne oppfylle det gjeldene lovkravet. 
Kundeservice for Northtrampoline.no Ti år (grunnet at vi har produkter med garantier opp til 10 år) eller så lenge som vi står til ansvar for å kunne oppfylle det gjeldene lovkravet. 
Kundens opplevelse av Northtrampoline.no Tre år etter din seneste aktivitet, f.eks. kjøp,  engasjement i kommunikasjon eller besøk på våre webbsider.
Så lenge du har gitt et markedsføringssamtykke (mail, SMS, telefon etc.) og så lenge som vi har ditt samtykke.
Bedrageri eller risikovurdering for Northtrampoline.no  Tre år eller så lenge som vi står til ansvar for å kunne oppfylle det gjeldene lovkravet. 
Å følge loven for Northtrampoline.no   
 Så lenge som vi står til ansvar for å gjøre det i henhold til det gjeldene regelverket/lovgivningen.

 

 
KORTBETALING: Om man ønsker at all informasjon man har oppgitt skal slettes, vennligst kontakt oss angående dette. Vi kan slette alt vi har registrert om våre kunder om kunden har valgt kortbetaling ved kjøp hos oss.
 
FAKTURA: Vi kan slette all informasjonen vi har registrert av deg i vårt system, men ved faktura-betaling registreres du også hos Klarna. Om du ønsker mer informasjon angående personalia du har oppgitt ved dette tilfellet og registrering av dette hos Klarna, må du som kunde selv kontakte Klarna. Kontaktopplysninger og generell informasjon angående dette finner du på deres hjemmeside. Les mer om betaling ved kjøp hos oss ved å trykke her. I linkene nedenfor finner du informasjon vedrørende Klarna.
Klarna's hjemmeside: https://www.klarna.com/no
Klarna Personværnerklæring: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/policy/data/nb_no/privacy_statement.pdf
 
Bestilling
Bestillinger skjer via vår hjemmeside, mail eller telefon om ikke noe annet avtales.
Bestillinger som blir gjort i en annen persons navn uten vedkommendes tillatelse og samtykke, eller andre lignende tilfeller og som kan medføre at North Trampoline blir en lidende part økonomisk eller påføres andre eventuelle skader, vil politianmeldes.
 
Endring av bestilling
Kjøper har selvfølgelig fram til det punktet bestillingen effektueres all rett til å endre bestillingen uten ekstra kostnad, med unntak av de tilfeller der det blir prisforskjeller eller endringer på varer som er bestilt. Et unntak er varer du har bestilt som ikke er tilgjengelige på lageret via spesialiserte og tilordnede bestillinger hos oss. Ved endring av varer ved slike bestillinger gjelder prisen som er aktuell ved ny endring av bestillingen. Merk at bestillinger som er bestilt hos produsent og som er i produksjon ikke kan endres.
 
Avbestilling
Avbestilling av bestillinger er mulig, uten kostnad, fram til det tidspunktet din bestilling har blitt effektuert. Effektuering av bestillingen skjer når kunden har lagt inn en forskuddsbetaling eller når bestillingen er sendt ut fra vårt lager. Avbestilling etter effektuering av bestillingen er ikke mulig. Om vi har effektuert din bestilling, er du som kunde i samtlige tilfeller forpliktet til å motta forsendelsen. Avbestilling av varer som ikke er umiddelbart tilgjengelige på lageret og som produseres spesielt for gitt kunde, er ikke mulig å avbestille etter at vi har bestilt varen fra produsent så fremt varen er satt i produksjon.
 
Priser
Alle priser oppgitt av våre produkter er angitt i norske kroner og er inklusive moms. Ved faktura-betaling er kreditt-tiden 14 dager.
 
Ved eventuelle betalingsutsettelser tilkommer en årlig rente på utestående beløp med 15% pluss gjeldene diskonto fra forfallsdagen. Prisen som gjelder ved tidspunkt av bestilling gjelder også ved leveringstidspunktet, uansett om prisene har blitt endret i ettertid av gjort bestilling. Vi reserverer oss mot eventuelle feil som kan forekomme.
Ved kjøp av produkter som er midlertidlig utsolgt og som forventes inn på lager etter en viss periode, så vil beløpet faktureres direkte ved kjøp.
 
Salg til mindreårige
North Trampoline kan ikke inngå avtaler med mindreårige, uten at det forekommer en formell godkjenning av en myndig på vedkommendes vegne. Bindene kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.
 
Leveringstid
Leveringstiden er vanligvis 2-6 virkedager (ikke inkludert lørdager og søndager) for varer vi har tilgjengelig på vårt lager. Leveringstiden bekreftes av oss ved bestilling. North Trampoline reserverer seg mot eventuelle feilaktige opplysninger som ligger til grunn for dette estimatet, i tilfeller hvor leveringen av varierende årsaker vil bli arrangert tidligere eller senere enn beregnet. Kjøperen har da ved ønske rett til å heve kjøpet uten kostnad.
 
Levering
Levering skjer på avtalt sted (leveringsadresse oppgitt i ordrebekreftelsen) med en av    North Trampoline utvalgte fraktselskap og debiteres i henhold til gjeldene prisliste. Det er kjøperens eget ansvar å sjekke at adressen og informasjonen som oppgis til North Trampoline ved bestilling er korrekt. Kjøperen må, etter at North Trampoline har effektuert bestillingen, følge opp leveransen med fraktselskapet. Kjøperen må se til at leveringen avhentes eller mottas på avtalt sted innen rimelig tid etter at din bestilling har blitt utsendt, normalt f.o.m. 9 dager etter registrert utsendelse. For leveranse til Svalbard/Jan Mayen må kunder vennligst ta kontakt med kundeservice, da pris må avtales med oss før bestillingen kan effektueres.
 
Transportskader - Kontroll av varen ved mottakelse
Eventuell risiko varen overføres til kunden etter mottakelse av varen. Vennligst vær oppmerksom på eventuelle transportskader snarlig etter du mottar din leveranse. Oppdager du skader med leveransen skal dette meldes direkte til transportøren og angis på fraktseddelen. Om mulig, undersøk alltid varen sammen med transportøren om emballasjen har synlige skader eller lignende. Transportøren skal notere eventuelle skader eller lignende på frakt-seddelen som medfølges ved leveransen. 
 
Risikoen for varen
Risikoen for varen overføres til kjøperen når varen er mottatt av kjøper i henhold til gitt avtalegrunnlag. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unngår å personlig overta en vare som er stilt til vedkommendes rådighet i avtalen, har kjøperen selv ansvar for eventuell risk for tap eller mulige skader.
 
Tvist
Tvist mellom to eller flere firmaer må i de fleste tilfeller avgjøres i domstol.
 
Force Majeure
Ved tilfeller som krig, terrorhandlinger, naturkatastrofer, vanskeligheter på arbeidsmarkedet som streik/arbeidskonflikter, myndighets og politiske avgjørelser og bestemmelser, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter og lignende situasjoner som er utenforstående i forhold til selgerens kontroll til å forutse eller unngå følgende av, som ved anledning kan påvirke avtaler som er inngått, kan eventuelt gi grunnlag som fritar selgeren fra tidligere avtalegrunnlag.
 
Informasjon
Vi tar forbehold mot eventuelle trykkfeil, feil i informasjon og eventuelle spesifiseringer som er feilaktige på samtlige produkter og tjenester i vårt sortiment. All bilde-informasjon på våre sider skal observeres som illustrasjoner. North Trampoline kan ikke garantere at bilder viser varens nøyaktige utseende.
 
Firmaet
Adresse:
North Trampoline / AVERO AS
C/O NTEX
1412 Sofiemyr
 
Telefonnummer: 21 95 92 28
E-mail: info@northtrampoline.no
Organisasjonsnummer: 997 610 903 MVA

  
Firmaet er registrert i Brønnøysundregisteret.
Vi er momspliktige.
 
Copyright
Alt innhold på www.northtrampoline.no er beskyttet av loven om opphavsrett (§ 49 URL). Denne paragrafen innebærer kortfattet et forbud mot å kopiere hele eller deler av vår webside og gjøre dette tilgjengelig for allmennheten. Bevisst eller grov uaktsomhet mot disse rettigheter kan medføre bøter eller fengselstraff på opptil 2 år.
 
Copyright 2004-2017, AVERO – All Rights Reserved